Banner

Banner

Monday 30 June 2014

Medical Card

Apakah Itu Kad Perubatan @ Medical Card?
Medical Card Merupakan Satu Medium Di Mana Anda Boleh Mendapatkan Rawatan Terbaik Di Hospital Swasta Selain Dari Hospital Kerajaan. Medical Card Akan Membantu Menyelesaikan Kos Rawatan & Bil Hospital Anda Yang Besar.

Fungsi Kad Perubatan?
Fungsi Kad Perubatan Adalah Sebagai Perlindungan Kepada Bil Hospital Swasta Yang Tinggi. Dengan Kad Perubatan Anda Mampu Mendapatkan Rawatan Yang Lebih Selesa, Cepat Dan Tepat. Anda Tidak Perlu Menggunakan Akaun Saudara Mara, Akaun Bank, Akaun EPF @ KWSP, Akaun Orang Ramai Untuk Melangsaikan Bil Rawatan Anda.


Kelebihan Medical Card
  • Had tahunan yang tinggi dan had keseluruhan sehingga 80 tahun
  • Kebebasan memilih hospital pakar (Swasta) dan doktor untuk merawat anda
  • Perlindungan 24 jam diseluruh dunia
  • Perkhidmatan bayaran secara online di lebih 70 buah hospital panel seluruh Malaysia. Anda tidak perlu membayar bil rawatan... Sebaliknya kos rawatan akan dibayar terus ke hospital melalui kemudahan perkhidmatan Hospital Alliance Services (HAS).
  • Rawatan sebelum masuk hospital (30 hari) dan selepas keluar hospital (90 hari)
  • Penjagaan jururawat di rumah
  • Pembedahan balik hari (Day Surgery)
  • Rawatan kecemasan pesakit luar untuk kecederaan akibat kemalangan
  • Rawatan Dialisis buah pinggang
  • Rawatan Kanser
  • Jaminan pembaharuan sehingga umur 80 tahun
  • Jaminan tiada pembatalan portfolio (Non-Cancellable)
  • Faedah NCB : No Claim Bonus kepada sesiapa yang tidak membuat sebarang tuntutan pada tahun itu. Bonus akan dikreditkan dalam akaun pelaburan pemegang polisi pada tahun berikutnya. Anda boleh membuat pilihan untuk mengenepikan had tahunan atau boleh terus claim ikut had seumur hidup. Jadi, kalau ada claim yang besar2....tidak perlu risau mengenai lebihan bil disebabkan had tahunan yang terhad Dan banyak lagii.....hubungi saya sekarang...Rizuan 013 3065916 / riz.takaful@gmail.com


Bila dan bagaimana menggunakan medical card anda?
1. Apabila kita mengalami proses hospitalisasi ( masuk wad ) untuk apa sahaja penyakit  kecuali AIDS, penukaran jantina, dan perkara-perkara berkaitan kandungan(wanita mengandung )...hanya perlu menunjukkan medical card pd pihak hospital swasta...

2. Claim akibat kemalangan walaupun kemalangan kecil sekali pun menggunakan resit mana-mana klinik..Contoh anda terjatuh ketika bekerja..Pergi klinik X dan dikenakan bayaran RM30..Jadi resit klinik tersebut boleh digunakan untuk claim..Kita juga boleh mendapatkan rawatan pesakit luar akibat kemalangan di hospital2 swasta..

3. Rawatan susulan
Selepas keluar wad, kebanyakan doktor akan memberi tarikh kepada kita untuk rawatan susulan..Jadi setiap bayaran yang dikenakan semasa rawatan susulan boleh claim..

3 PILIHAN UNTUK ANDA JELASKAN BIL PERUBATAN. MANA 1 PILIHAN ANDA?
1) TUNAI / SIMPANAN
✔ simpanan bertahun kita yang mungkin kita simpan untuk kegunaan pelajaran & masa depan anak2 kita akan habis sekelip mata
✔ bagaimana kos rawatan mencecah puluhan ribu atau ratusan ribu ringgit? mana nak cari?
2) KAD KREDIT / PINJAMAN BANK
✔ kalau tunai atau simpanan kita tak cukup, mungkin kena buat pinjaman ataupun swipe kad kredit (secara tidak langsung menambah beban hutang)
✔ sedarkah anda, peratusan orang berhutang akibat ingin menjelaskan bil perubatan adalah di antara yang tertinggi.
3) MEDICAL CARD PRUBSN TAKAFUL (DANA PERUBATAN TERSEDIA DARI RM600,000 SEHINGGA RM4JUTA!)
✔selamatkan simpanan dan aset2 yang anda ada untuk hari tua dan keluarga anda.
✔selamatkan diri anda dari berhutang dan menambah beban sedia ada.tak perlu berhutang.
✔perlindungan lengkap dari PRUBSN TAKAFUL merangkumi semua faedah seperti manfaat perlindungan + medical card + simpanan (boleh withdraw anytime) + bil hospital ditanggung oleh PruBSN Takaful beserta elaun harian warded
✔secara automatik takkan ganggu simpanan sedia ada & tak perlu nak membuat pinjaman dari mana2
BILA ANDA SUDAH ADA MEDICAL CARD ni bermakna secara rasminya DANA PERUBATAN tersebut dah tersedia.
MILIKI MEDICAL CARD PRUBSN TAKAFUL untuk masa depan anda dan keluarga!
TERHAD!!!  Sementara anda MASIH SIHAT sebab ramai di luar sana berusaha ingin memiliki perlindungan takaful selepas mengalami masalah kesihatan.Itu dah terlambat.

No comments:

Post a Comment